Bako anerkjent under Orkla Growth Awards

Gry Elisabeth Nilsen og Stine Frey Thorud. Foto.
Gry Elisabeth Nilsen og Stine Frey Thorud

Bako var en av finalistene i kategorien Bærekraft på Orkla Growth Award denne uken og her ser vi produkt- og marketingsjef Stine Thorud (t.v) og salgs- og markedssjef Gry Nilsen.

I 2016 satte Bako seg tydelige, langsiktige mål for økt bruk av bærekraftig emballasje, spesielt med fokus på FSC-sertifisert fibermateriale og nøye utvalg av leverandører. I fjor var hele 60 % av produkt-porteføljen verifisert som bærekraftig. Bako har lykkes i å gjøre bærekraft til et konkurransefortrinn og har også bidratt til Orklas mål om bærekraftig innkjøp og klimagassreduksjon.

«Do Eat» heter konseptet som er former og skåler som du kan spise med innhold. De er helt nøytrale på smak og passer derfor til både søte, salte og krydret retter. Formene kan serveres som de er eller de kan stekes i ovn for å få en lun matopplevelse. Formene kan også bakes i så her kan det trylles frem gode og søte småkaker og muffins. Størrelsene på formene er tilpasset en god munnfull som passer perfekt til tapas og småretter.

Les gjerne mer om Orkla sin bærekraftsmål.

Meld deg på vårt nyhetsbrev!

Vil du ha inspirasjon, nyheter og tilgang til tidsriktige oppskrifter anbefaler vi at du melder deg på vårt nyhetsbrev. Da holder du deg oppdatert på nye trender og produktnyheter.

La deg inspirere til nye, smakfulle valg på din meny.